Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle ustanovení § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
Kontaktní údaje:
BMW service Chotětov s.r.o.
se sídlem Prokopova 4, 294 28, Chotětov
IČO: 02601605
Telefon: +420 776 799 777
E-mail: info@bmwchotetov.cz
I. Základní ustanovení
2.1. V těchto obchodních podmínkách užité pojmy jsou definovány následovně:
- Společností> se rozumí společnost BMW vrakovistě Chotětov s.r.o., se sídlem Na Zámecké 1518/9, Praha 4 - Nusle, PSČ: 140 00, IČO: 242 99 979
- Provozovna představuje provozovnu Společnosti nacházející se na adrese Nádražní 42, Chotětov, PSČ: 294 28.
- Zákazníkem se rozumí osoba spotřebitele dle ustanovení § 419 občanského zákoníku nebo podnikatele dle ustanovení § 420 a § 421 občanského zákoníku, která se Společností uzavřela rezervační smlouvu, kupní smlouvu nebo smlouvu o dílo dle níže uvedené definice.
- Smluvními stranami se rozumí Společnost a Zákazník na základě uzavřené rezervační smlouvy, kupní smlouvy či smlouvy o dílo dle níže uvedené definice.
- Zboží představuje konkrétní díl, který je předmětem rezervační smlouvy či kupní smlouvy dle níže uvedené definice a je uveden v kategorii produktů v e-shopu Společnosti, případně je předmětem rezervační smlouvy nebo kupní smlouvy na základě přijatého formuláře k ověření dostupnosti dílu zveřejněného na internetových stránkách Společnosti, ačkoli tento díl není uveden v kategorii produktů v e-shopu Společnosti. Zbožím se dle těchto obchodních podmínek rozumí i konkrétní díl, který je namontován Společností do vozidla Zákazníka na základě smlouvy o dílo.
- Návrh na uzavření smlouvy znamená návrh na uzavření rezervační smlouvy, kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo učiněný Zákazníkem vůči Společnosti ve smyslu ustanovení § 1731 občanského zákoníku.
- Rezervace znamená nezávaznou rezervaci Zboží při objednávce Zboží se způsobem dodání zboží spočívajícím v osobním vyzvednutí Zboží Zákazníkem v Provozovně Společnosti.
- Rezervační smlouva představuje smlouvu dle ustanovení § 1746 odst. 2 občanského zákoníku, na základě které Společnost Zákazníkovi po určitou dobu garantuje dostupnost Zboží v Provozovně Společnosti
- Kupní smlouva představuje smlouvu dle ustanovení § 2079 a násl. občanského zákoníku, na základě které je Společnost povinna odevzdat, resp. dodat Zákazníkovi zboží a Zákazník je povinen Zboží převzít a zaplatit Společnosti kupní cenu.
- Smlouva o dílo představuje smlouvu dle ustanovení § 2586 a násl. občanského zákoníku, na základě které je Společnosti povinna provést dílo, který se rozumí oprava, úprava či jiné servisní práce na vozidle Zákazníka, a Zákazník je povinen za tyto práce zaplatit Společnosti sjednanou cenu.
III. Uzavření Rezervační smlouvy, Kupní smlouvy a Smlouvy o dílo
3.1. Rezervační smlouvu, Kupní smlouvu či Smlouvu o dílo lze uzavřít buď:
- ústně, tj. učiněním ústního Návrhu na uzavření smlouvy Zákazníkem a jeho výslovnou ústní akceptací ze strany Společnosti, nebo
- konkludentně, tj. právním jednáním Smluvních stran spočívajícím v kombinaci písemného nebo ústního Návrhu na uzavření smlouvy Zákazníka a jeho výslovnou ústní nebo písemnou akceptací ze strany Společnosti nebo jiným právním jednáním Společnosti a Zákazníka, ze kterého vyplývá jednoznačná vůle Smluvních stran uzavřít Rezervační smlouvu, Kupní smlouvu nebo Smlouvu o dílo.
3.2. Rezervační smlouva může být mezi Společností a Zákazníkem uzavřena on-line prostřednictvím E- shopu Společnosti, telefonicky či e-mailem, anebo osobně v Provozovně. K uzavření Rezervační smlouvy dochází ve všech případech, kdy má být Zboží převzato Zákazníkem v Provozovně Společnosti. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že uzavřením Rezervační smlouvy nedochází k uzavření Kupní smlouvy, ale pouze k časově omezené Rezervaci Zboží v Provozovně Společnosti. Pro uskutečnění nákupu dříve rezervovaného Zboží je nutné uzavřít Kupní smlouvu v souladu s následujícími ustanoveními Obchodních podmínek.
3.3. Kupní smlouva může být mezi Společností a Zákazníkem uzavřena při objednávce Zboží se způsobem dodání Zboží spočívajícím v odeslání Zboží na adresu Zákazníka, a to on-line formou prostřednictvím E-shopu Společnosti, telefonicky či e-mailem. Kupní smlouva může být uzavřena zároveň osobně v Provozovně Společnosti. V případě, že je zboží rezervováno ve smyslu předchozího odstavce, dochází k uzavření Kupní smlouvy vždy až osobně v Provozovně Společnosti.
3.4. Společnost může v případě uzavírání Kupní smlouvy odsouhlasit Návrh na uzavření smlouvy tím, že dodá objednané Zboží na adresu uvedenou Zákazníkem; v takovém případě je Kupní smlouva uzavřena okamžikem dodání Zboží Zákazníkovi.
3.5. Společnost je oprávněna požadovat od Zákazníka autorizaci objednávky či Rezervace učiněné prostřednictvím e-shopu či objednávkového formuláře vhodným způsobem (například písemně nebo telefonicky). Objednávka či Rezervace učiněná prostřednictvím e-shopu se považuje za zrušenou v případě, že Zákazník odmítne tuto autorizaci požadovaným způsobem provést. Společnost bez zbytečného odkladu potvrdí Zákazníkovi obdržení objednávky či Rezervace.
3.6. Smlouva o dílo může být mezi Společností a Zákazníkem uzavřena pouze osobně v Provozovně Společnosti.
3.7. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Katalog produktů uvedený na e-shopu Společnosti tak není nabídkou Zboží s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti Společnosti plnit.
IV. Kupní cena Zboží a cena za provedení díla
4.1. Aktuální kupní cena jednotlivého Zboží je uvedena na e-shopu Společnosti na internetové adrese https://mr850.cz/obchod/, popřípadě sdělena Společností Zákazníkovi bezodkladně poté, co je zjištěna dostupnost poptávaného Zboží.
4.2. Kupní cena Zboží může být Společností změněna, nikoliv však po uzavření Rezervační smlouvy nebo Kupní smlouvy, s výjimkou situace, kdy by byla kupní cena příslušného Zboží uvedena na e-shopu Společnosti zcela zjevně nesprávně.
4.3. Za zakoupené Zboží je Zákazník povinen uhradit sjednanou kupní cenu uvedenou na e-shopu Společnosti u příslušného Zboží, přičemž v případě pochybností cenu uvedenou ve faktuře vystavené Společností a akceptované Zákazníkem při dodání Zboží.
4.4. Splatnost kupní ceny nastává dnem uvedeným ve faktuře vystavené Společností.
4.5. Ocitnete-li se Zákazník s úhradou kupní ceny či souvisejících nákladů na základě řádně vystavené faktury v prodlení, je Zákazník povinen zaplatit Společnosti smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % denně z dlužné částky od počátku prodlení, a to za každý i započatý den prodlení.
4.6. Smluvní strany berou na vědomí, že v kupní ceně nejsou zahrnuty náklady na dopravu Zboží na adresu Zákazníka, a tedy v případě odeslání Zboží na adresu Zákazníka budou náklady na dopravu Zboží připočteny ke Kupní ceně.
4.7. Cena za provedení díla (oprava, úprava či jiné servisní práce na vozidle Zákazníka) se řídí platným a účinným ceníkem Společnosti zveřejněným na internetových stránkách Společnosti mr850.cz/sluzby/bmw-servis/.
4.8. Zjistí-li Společnost jako zhotovitel při provádění díla, že z důvodu rozsahu prací či nákladnosti práce bude předpokládaná cena díla překročena, je povinen o tomto Zákazníka vyrozumět. Společnost je v takovém případě po oznámení potřeby navýšení předpokládané ceny opravy oprávněna cenu díla jednostranně zvýšit, nejvýše však o 20 %. Při potřebě navýšení předpokládané ceny díla o více než 20 % z původní předpokládané ceny díla je Společnost cenu opravy oprávněna navýšit jen se souhlasem Zákazníka s takovým navýšením ceny díla.
4.9. Společností poskytnuté plnění na základě Smlouvy o dílo vyúčtuje Společnost Zákazníkovi při převzetí vozidla či bez zbytečného odkladu poté. Zákazník je povinen zaplatit Společnosti cenu a náklady opravy tak, jak mu budou Společností vyúčtovány. Cena díla včetně souvisejících nákladů je splatná v hotovosti či platební kartou prostřednictvím platebního terminálu při převzetí vozidla od Společnosti. Souhlasí-li Zákazník s bezhotovostní úhradou, jsou cena a náklady opravy splatné ve lhůtě splatnosti uvedené v příslušném daňovém dokladu - faktuře. Při bezhotovostní platbě se považuje fakturovaná cena za uhrazenou okamžikem jejího připsání ve prospěch bankovního účtu Společnosti.
4.10. Ocitnete-li se Zákazník s úhradou ceny za provedení díla či souvisejících nákladů na základě řádně vystavené faktury dle Smlouvy o dílo v prodlení, je Zákazník povinen zaplatit Společnosti smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % denně z dlužné částky od počátku prodlení, a to za každý i započatý den prodlení.
4.11. Společnost a Zákazník si sjednávají, že do úplného zaplacení ceny díla a souvisejících nákladů Zákazníkem Společnosti není Společnost povinna vydat vozidlo, kterého se oprava, úprava či jiné servisní práce dle Smlouvy o dílo týkaly, Zákazníkovi a že k vozidlu vzniká Společnosti do úplného zaplacení ceny díla a souvisejících nákladů zadržovací právo dle ustanovení § 1395 občanského zákoníku.
V. Nabytí vlastnického práva ke Zboží dle Kupní smlouvy
5.1. Zákazník nabývá vlastnické právo ke Zboží úplným zaplacením kupní ceny ve smyslu ustanovení § 2132 občanského zákoníku.
5.2. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Zákazníka již samotným převzetím Zboží.
5.3. Společnost má právo ve výjimečných případech Zboží objednané Zákazníkem nedodat, a to v případě, že údaje uvedené na e-shopu Společnosti u příslušného Zboží byly omylem zjevně chybné či nestandardní, zejména údaje o kupní ceně Zboží dle části IV. těchto obchodních podmínek nebo termínu dodání, popřípadě je-li Zboží vyprodáno či jinak nedostupné. Zákazník má v takovém případě právo na vrácení kupní ceny uhrazené na základě uzavřené Kupní smlouvy.
VI. Převzetí vozidla dle Smlouvy o dílo
6.1. Společnost má povinnost oznámit Zákazníkovi dokončení díla a vyzvat ho k vyzvednutí vozidla, kterého se oprava, úprava či jiné servisní práce dle Smlouvy o dílo týkaly, a to i před předpokládaným termínem dokončení díla.
6.2. Pokud se Společnost a Zákazník nedohodnou jinak, probíhá převzetí vozidla Zákazníkem v Provozovně Společnosti, v níž bylo vozidlo předáno Zákazníkem Společnosti k provedení díla.
6.3. Zákazník je povinen poskytnout Společnosti nezbytnou součinnost k převzetí vozidla a zajistit převzetí vozidla osobně nebo prostřednictvím osob oprávněných za Zákazníka právně jednat.
6.4. Při prodlení Zákazníka s převzetím vozidla je Společnost oprávněna požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uskladněním vozidla, přičemž pokud nebude dohodnuto jinak, činí výše těchto nákladů částku ve výši 600,- Kč bez DPH za každý den prodlení Zákazníka s převzetím vozidla. Tím není dotčeno právo Společnosti na případnou náhradu škody.
6.5. Pokud se namontované nebo přimontované díly příslušenství, náhradní díly a agregáty nestaly nedílnou součástí vozidla přechází na Zákazníka jejich vlastnictví až úplným zaplacením ceny díla zhotoveného Společností.
6.6. Odstoupí-li Zákazník platně od uzavřené Smlouvy o dílo a Společnost již objednala náhradní díly či jiné příslušenství k náležitému provedení díla, má Společnost právo na náhradu nákladů, které jí objednáním náhradních dílů či jiného příslušenství vznikly.
6.7. Společnost neodpovídá za škodu na věcech Zákazníka ponechaných ve vozidle, zvláště pokud se jedná o klenoty, peníze a jiné cennosti, ledaže by byla mezi Společností a Zákazníkem sepsána smlouva o jejich úschově.
VII. Odstoupení od smlouvy, práva z vadného plnění, reklamace Zboží
7.1. Zákazník v postavení spotřebitele může od Kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem, tj. od Kupní smlouvy uzavřené mezi Společností a Zákazníkem na základě objednávky zboží na e-shopu Společnosti se způsobem dodání na adresu Zákazníka, odstoupit ve smyslu ustanovení § 1829 občanského zákoníku ve lhůtě čtrnácti dnů, a to s výjimkou případů uvedených pod ustanovením § 1837 občanského zákoníku.
7.2. Společnost neodpovídá za vady Zboží, které vzniknou po předání Zboží Zákazníkovi nevhodným užíváním Zboží či neprováděním běžné údržby Zboží.
7.3. Smluvní strany berou na vědomí, že vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
7.4. V případě, že pověřený pracovník Společnosti Zákazníka před uzavřením Kupní smlouvy či Smlouvy o dílo zvlášť upozornil, že se některá vlastnost Zboží liší a Zákazník s tím při uzavírání Kupní smlouvy či Smlouvy o dílo výslovně souhlasil, nemá Zákazník práva z vadného plnění.
7.5. Práva spotřebitele dle občanského zákoníku nejsou těmito obchodními podmínkami dotčena.
7.6. Neoznámil-li Zákazník vadu Zboží Společnosti bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nebude vada Zboží uznána.
7.7. Reklamaci Zboží je Zákazník povinen uplatnit u Společnosti písemně, přičemž v reklamaci vadu popíše a uvede požadovaný způsob vyřízení reklamace; v případě, že požaduje odstranění vady, uvede rovněž požadovaný způsob a podmínky jejího odstranění.
7.8. Společnost je povinna do 5 pracovních dnů ode dne doručení písemné reklamace sdělit Zákazníkovi své stanovisko s uvedením, zda reklamaci uznává nebo Zákazníkovi sdělit své námitky k učiněné reklamaci spolu s jejich odůvodněním.
7.9. V případě, že Společnost uzná Zákazníkem reklamovanou vadu Zboží, je Společnost povinna zahájit odstranění reklamované vady bez zbytečného odkladu, pokud si Smluvní strany nedohodnou jiný termín. Společnost je povinna odstranit reklamované vady Zboží na vlastní náklad a nebezpečí.
Lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy:
- 14denní lhůta pro odstoupení od smlouvy
- 14denní lhůta pro vrácení zboží
- 14denní lhůta pro vrácení peněz
VIII. Doručování
8.1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
8.2. Zákazník doručuje Společnosti korespondenci na e-mailovou adresu info@bmwchotetov.cz, popřípadě doporučeně na adresu uvedenou shora. Společnost doručuje Kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu sdělenou Kupujícím, popřípadě doporučeně na adresu, kterou pro tyto účely Zákazníkovi sdělí Společnosti.
IX. Ochrana osobních údajů
9.1. Zákazník dává Společnosti svůj souhlas ke shromažďování a zpracování osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané Rezervační smlouvy či Kupní smlouvy a pro marketingové účely Společnosti až do doby písemného vyjádření nesouhlasu Zákazníka s tímto zpracováním zaslaným na emailovou adresu info@bmwchotetov.cz.
9.2. Zákazník má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům. Osobní údaje Zákazníka budou použity pouze k uskutečnění plnění Rezervační a Kupní smlouvy se Zákazníkem a případně marketingových akcí Společnosti.
9.3. Společnost prohlašuje, že veškeré osobní údaje Zákazníka jsou důvěrné.
9.4. Osobní údaje Zákazníka nebudou jinak zveřejněny ani poskytnuty třetí osobě s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného Zboží, tj. sdělení jména, adresy dodání a telefonního čísla.
9.5. Společnost postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektu údajů. Osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně Zákazníkem Společnosti za účelem splnění objednávky a marketingových akcí Společnosti, jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů - GDPR) a se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
X. Závěrečná ustanovení
10.1. Veškerá ujednání mezi Společností a Zákazníka se řídí právním řádem České republiky a příslušnými soudy jsou soudy české.
10.2. Je-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce blíží. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.
10.3. Jakékoli spory mezi Smluvními stranami vyplývající z těchto obchodních podmínek, Rezervační smlouvy, Kupní smlouvy či Smlouvy o dílo budou řešeny nejprve smírně. Nepodaří-li se smírného řešení dosáhnout do jednoho měsíce ode dne, kdy některá ze Smluvních stran druhé Smluvní straně oznámí své přesvědčení o existenci sporu nebo svůj návrh na jeho řešení, bude spor rozhodnut na návrh kterékoli Smluvní strany obecným soudem.
10.4. Zákazník prohlašuje, že se s těmito obchodními seznámil, souhlasí s nimi a přijímá je; zároveň je uznává za podstatnou a nedílnou součást Rezervační smlouvy, Kupní smlouvy a Smlouvy o dílo.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne 1. dubna 2025.